Rasy i Narodowości

Ludzie

Imperium

Jest to najpotężniejsze ludzkie państwo Starego Swiata. Graniczy z Górami Krańca Świata na wschodzie, Księstwami Granicznymi (odgrodzonymi przez Góry Czarne) na południu, Bretonią (odgrodzoną przez Góry Szare) i Jałowymi Ziemiami na zachodzie oraz Morzem Szponów i Kislevem na północy. Stolicą kraju jest Altdorf. Waluta Imperium to złota korona. Mniejsza jednostka monetarna to szyling, na który składają się pensy. Narodowy język to Reikspel. Imperium jest silnym, acz dość zdecentralizowanym państwem. Elektorzy posiadają dużą władzę nad swymi ziemiami, ale rola Imperatora Karla Franza jest bardzo znacząca. Imperium utrzymuje duże siły militarne ze względu na nieustające zagrożenie ataków z zewnątrz.

Bretonnia

Kraj leży w zachodniej części kontynentu. Obecnie władca Bretoni to Król Louen. Naród ten głownie zajmuje się handlem oraz rycerstwem, ale przede wszystkim charakteryzuje ich zabawowy styl życia - mimo podupadającego państwa, arystokracja bawi się całymi dniami, trwoni pieniądze na znakomite trunki, jedwabie i bale. Wyrabiają tez znakomite wino, znane w całym Starym Świecie. Chaos nie przejawia się tam tak często jak na terenach Imperium.

Kislev

Słynie na Starym Świecie jako pierwsza linia obrony w odwiecznej wojnie z Chaosem, jest domem enigmatycznych czarowników, zwanych Niosącymi Burze, a również przednich kozaków, pijących z uwielbieniem samogon wiadrami. Obecnym władcą Kisleva jest Caryca Katarina zwana także Królową Lodu, gdyż jest to kraj szeroko znany za swoje wybitnie niskie temperatury i jest najbardziej wysuniętym na północ krajem Starego Świata. Zimy tam są zawsze długie i srogie, a lata niezbyt upalne.

Estalia

 Estalia jest krajem tranzytowym w handlu "odległe krainy" - Bretonia i Imperium. Port w Magritcie dostarcza znanych w całym Starym Świecie solonych śledzi. Mają wiele żyznych ziem, a morze pełne piratów. Estalijczycy żywią wielkie urazy za błędy Tileańczyków i vice versa(przez co nie handlują razem).

Tilea

W głębi kontynentu koncentruje się głównie na rolnictwie i hodowli kóz oraz owiec, a na zaś zachodzie, gdzie góry Abasko opadają gwałtownie do morza, dominują małe osady rybackie. Tilea jest domem najemników wielu ras całego świata, głównie krasnoludów, a ich żołd jest niemal przysłowiowy.

Arabia

Jest to gorący i suchy kraj, gdzie wody jest bardzo niewiele, a urodzajne gleby to doprawdy rzadkość. Arabia posiada trzy obszary, skaliste, pustynne i szczęśliwe - jedynie w tym ostatnim cywilizacja jest na wysokim poziomie.

Nippon

Kraj ten jest wyspiarskim państwem wzorowanym na ziemskiej Japonii, co potwierdza jego nazwa, która jest rzeczywistą nazwą Japonii w jej rodzimym języku. Pośród skavenów Nippon jest miejscem okrytym złą sławą, gdyż stał się kolebką powstania niejakiego Klanu Eshin. To właśnie tam Klan ten nauczył się tajników cichego zabijania i ukrywania się.


Albion

Ta wielka wyspa jest położona pomiędzy Morzem Szponów, a Morzem Środkowym. Jest to ziemia okryta całunem mitów i mgieł, uczniowie w Starym Świecie zawsze piszą o Albionie na swoich mapach grubymi, czerwonymi literami: „Tu są smoki”. Mimo, że bardzo rzadkie, stwory takie jak jednorożce, driady czy wielkie orły i ogary wciąż żyją w Albionie, zupełnie jak w legendach. Występuje tu także kilka stworzeń wyjątkowych dla wysp, ale nikt nie potrafi powiedzieć, czy powstały w wyniku oddziaływania Chaosu czy są pozostałością z innych, zapomnianych czasów.


Elfy

Elfy Wysokiego Rodu 

Jest to jedna z najstarszych i najmądrzejszych ras w świecie Warhammera. Prastare i dumne istoty od dziesięciu tysięcy lat rozwijały sztukę walki i wiedzę magiczną. Do nadejścia Czasu Zmierzchu, kiedy to pan Mrocznych Elfów zniszczył ich ojczyznę, Elfy stanowiły najpotężniejszą rasę, jaka kiedykolwiek stąpała po planecie.

Mroczne Elfy 

Zwane również Druchii są zdradzieckim plemieniem wywodzącym się z Elfów Wysokiego Rodu. Zamieszkują kontynent zwany Nowym Światem, w krainie zwanej Naggaroth. W walce posługują się podstępem, truciznami oraz Magią Krwi. Z natury są złe i mściwe.

Leśne Elfy

Leśne elfy to bliscy kuzyni Elfów Wysokiego Rodu. Są tajemniczą i mocno izolującą się rasą, ich domem jest Las Athel Loren którego strzegą za wszelką cenę i rzadko go opuszczają. Jak wszystkie elfy również te z Athel Loren umieją wytwarzać piękne zbroje czy też oręż.

Krasnoludy

Krasnoludy

Przed powstaniem ludzi Starym Światem rządzili właśnie oni. Choć niscy wzrostem, są najtwardszymi i najbardziej nieustępliwymi wojownikami i najlepszymi kowalami w świecie Warhammera. Powszechnie znana jest ich pożądliwość złota, kamieni szlachetnych i piwa. Nigdy nie wybaczają urazy, póki jej nie pomszczą, a i te niechętnie wybijają sobie z pamięci. Nie używają magii- zamiast niej opanowali sztukę kucia magicznych run.

Krasnoludy Chaosu

Są stosunkowo nieliczni, ich gospodarka opiera się na niewolnikach, głównie nieszczęśnikach porwanych ze swych wiosek przez członków plemion północy, którzy dostają w zamian broń dalece lepszą od tej którą oni sami produkują.

Chaos

Wojownicy, Demony oraz Bestie Chaosu

Jest to największa antagonistyczna siła w Starym Świecie i w całym Wszechświecie w ogóle, pragnąca zniszczyć wszystkie cywilizacje i wszelkie życie, czyli jak wiadomo - zło wcielone stworzone by zabijać. Chaos jest siłą będącą emanacją tzw. Spaczni. Emanacją energii Chaosu w czystej formie jest minerał zwany spaczeniem, który oddziałuje na swoje otoczenie wprowadzając m.in. widoczne na pierwszy rzut oka mutacje w żywych organizmach, jak również bardziej subtelne zmiany w umysłach narażonych na jego wpływ istot. Jednym słowem ludzie tracą i swój ludzki wygląd po czym stają się potworami stworzonymi jedynie by zabijać.

Nieumarli

Królowie grobowców

To wszelakie nieumarłe potworności jakie panują na cmentarzach, katakumbach, osobliwych jaskiniach itd. Są raczej mało rozumne, za to nadrabiają agresywnością i wyjątkowo wielką żarłocznością. Mistrzowie nekromancji zazwyczaj maja kilku takich przy sobie na usługi.

Hrabiowie Wampirów

Nazwa mówi sama za siebie - to wysoko urodzone, potężne wampiry, dumne zimne i wyrachowane, pijące z całą pewnością tylko krew ludzką. Większość z nich zamieszkuje Sylvianie, dziki obszar na obrzeżach Imperium, który owiewają Magiczne Wichry, co czyni tamtejsze wampiry niemal niezniszczalnymi.

Pozostały jeszcze Ogry, Orkowie, Gobliny, Jaszczuroludzie, Skaveni - zmutowane przez Chaos szczury, Niziołki i masa innych rozumnych acz nie najważniejszych ras. Rasy nie wymienione, oraz wszelkie hybrydy są mile widziane, choć uprasza się najpierw o kontakt z administracją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz