Bogowie Chaosu

Najpotężniejszymi przedstawicielami istot Chaosu są bogowie, którzy określają metody działania swoich wyznawców. Prowadzą nieustanne walki między sobą, by zdobyć wyłączną władzę nad dominium Chaosu. Mimo że jest wielu bogów Chaosu, czterech z nich posiada dominujące pozycje:

Khorne banner
Khorne
Krwawy Bóg

Khorne, zwany także Bogiem Wojny lub Bogiem Czaszek jest najpotężniejszym z czterech bogów chaosu. Jest siłą która stoi za hordami zakutych w zbroje płytowe wojowników. Przedstawiany jest jako wielki humanoidalny demon z rogatą głową przypominającą połączenie łba kozła i smoka. Jego skóra jest czerwona jak krew. W rękach trzyma czarę wypełnioną krwią, na korpusie nosi czarny napierśnik, a zasiada na mosiężnym tronie stojącym na czubku góry utworzonej z kości jego sług. Wszyscy jego wyznawcy są wojownikami, nic tak nie cieszy Khorne’a jak krwawa rzeź, obojętnie czy wrogów czy sojuszników – każdy jest równy w oczach Khorne’a. W przeciwieństwie do innych bogów chaosu, Khorne zabrania swym wyznawcom posługiwania się czarami. Twierdzi, że tylko tchórze uciekają się do magii by wygrać, a prawdziwa siła wojownika leży w jego umiejętnościach bojowych, choć dopuszcza używanie magicznych przedmiotów takich jak magiczne miecze, zbroje czy pierścienie. Podstawowym wymaganiem Khorne’a jest zabijanie, im więcej krwi tym lepiej. Każda zabita ofiara zwiększa moc boga.
Charakter: Chaotyczny.
Symbol: Najczęściej używanym znakiem Khorne’a jest odwrócony do góry nogami ludzik, symbolizujący upadek, śmierć i zniszczenie człowieka.
Zasięg kultu: Khorne czczony jest na pustkowiach chaosu i wszędzie tam gdzie znajdują się jego wojownicy.
Świątynie: Khorne nie posiada świątyń. Jest za to czczony na polu bitwy, poprzez potworną rzeź jaką wywołują jego słudzy. Budowanie świątyni lub modlenie się w niej w oczach czciciela Khorne’a byłoby stratą, jeśli można w tym czasie kogoś zabić.
Przyjaciele i wrogowie: Największym, znienawidzonym wrogiem wojowników Khorne’a jest kult Slaanesha. Dążenie do rozkoszy i przyjemności jest całkowitym zaprzeczeniem ideologii Khorne’a i z tego powodu te dwie religie serdecznie się nienawidzą. Inne kulty takie jak np. Nurgle’a lub Tzeentha także nie są przyjaźnie nastawieni do wyznawców Khorne’a, ale wojownicy Boga Krwi nie żywią do nich tak wielkiej nienawiści jak do sług Slaanesha. Nie trzeba chyba wspominać, że kult Khorne’a jest zakazany w całym Starym Świecie i wszyscy ludzcy bogowie nienawidzą jego wyznawców.
Tzeentch

Tzeentch 
Pan Przemian

Tzeentch, zwany także Władcą Przeznaczenia lub Wielkim Czarnoksiężnikiem jest najbardziej związanym z magią bogiem chaosu. Pan Zmian uwielbia manipulację. Jego plany wprowadzane w życie przez jego wyznawców mogą być realizowane przez wiele miesięcy, lat, a nawet wieków, ale zawsze się spełniają. Tzeentch jest władcą czasu i niektórzy mówią, że może go dowolnie przekształcać, a także wpływać na ludzkie przeznaczenie. Nikt nie wie jak wygląda, ponieważ Tzeentch ciągle się zmienia przechodząc ciągłe mutacje, tak jak wszystko co zetknie się z czystą formą magii – spaczeniem. Duża część jego wyznawców jest czarnoksiężnikami, reszta zajmuje się manipulacją zwykłymi ludźmi, tak jak ich bóg ciesząc się gdy doprowadza to do konfliktów i rzezi.
Charakter: Chaotyczny.
Symbol: Symbolem Tzeentcha jest koło na falistym płomieniu. Znak ten przedstawia wszystko widzące oko Tzeentcha.
Zasięg kultu: Grupki kultystów Tzeentcha rozsiane są we wszystkich większych miastach Starego Świata, gdzie kryją się pod przykrywkami przeważnie jakichś firm. Tzeentch jako Pan Zmian jest czczony przez większość mutantów rozsianych po lasach i górach Starego Świata, oraz na Pustkowiach Chaosu.
Świątynie: Tzeentch nie posiada dużych świątyń, jako że jego wyznawcy są bardzo podejrzliwi wobec siebie I rzadko urządzają spotkania całego kultu, jednak praktycznie każda z grupek kultystów posiada gdzieś kapliczkę, najczęściej przypominającą bibliotekę, ze znakiem Tzeentcha.
Przyjaciele i wrogowie: Czczenie Tzeentcha jest zakazane całym Starym Świecie i kultystów tego boga nienawidzą wszyscy zwykli ludzie. Czciciele Wielkiego Czarnoksiężnika nienawidzą czcicieli Nurgla, dlatego iż Nurgle czerpie swą moc ze słabości i rozpaczy a Tzeentch przeciwnie- z nadziei i fortuny. Wyznawcy Tzeentcha darzą czcicieli pozostałych bogów chaosu niechęcią.
Nurgle

Nurgle
Pan Rozkładu

Nurgle jest Panem Much, bogiem gnicia, chorób i korupcji. Czerpie swą siłę z ludzkiego strachu przed chorobami. Wyglądem Nurgle przypomina rozdętego, spuchniętego, trędowatego, gnijącego humanoida. Jego zniszczone chorobą ciało pokrywają czyraki i ropiejące wrzody. Poprzez dziury w przegniłej skórze wylatują przegniłe wnętrzności, robactwo i demony. Na głowie znajduje się para dużych rogów i wiele mniejszych. Na gnijącym, przypominającym żabi języku znajdują się oczy i paszcze. Nurgle wykorzystuje ludzką słabość i nieszczęście, obdarzając swe sługi chorobami i mutacjami, które deprawują ich aż zaczynają przypominać swego boga. Pan Korupcji obdarza niektórych swych poddanych zdolnością posługiwania się swą magią – przepełnioną chorobą i ohydą jak sam bóg.
Charakter: Chaotyczny.
Symbol: Symbolem Nurgle’a są trzy strzały, będące połączeniem strzał wchodzących w skład gwiazdy chaosu (patrz Chaos) i rogów oraz języka Nurgle’a.Zasięg kultu
Kult Nurgle’a zakazany jest w całym Starym Świecie, jednak jego świątynie zbudowane przesz wyznawców ukryte są w piwnicach, jaskiniach, podziemiach lub kanałach. Pan Zarazy jest też czczony na Pustkowiach Chaosu. Nurgle jest też czczony przez niektórych Skavenów.
Świątynie: Miejsca kultu znajdują się przeważnie w wilgotnych i brudnych miejscach, do których żaden człowiek o zdrowym rozsądku nie zapuściłby się. W każdej świątyni znajduje się ołtarz na którym znajduje się posąg Nurgle’a. Świątynie udekorowane są porozwieszanymi na ścianach gnijącymi zwłokami lub innymi obrzydliwościami.
Przyjaciele i wrogowie: Odwiecznym wrogiem i rywalem Nurgle’a jest Tzeentch. Ci dwaj czerpią swą moc z zupełnie różnych źródeł – Tzeentch z fortuny i nadziei, a Nurgle z rozpaczy i bezradności ludzkiej, co jest przyczyną ich konfliktów. Pozostałych braci – Khorne’a i Slaanesha Pan Zarazy także nie darzy sympatią, ale stosunki między nimi nie są tak napięte.

Slaanesh
Slaanesh
Pan Rozkoszy


Slaanesh jest Panem Przyjemności, któremu dedykowane są wszelkiego rodzaju przyjemności łamiąc zasady dobrego zachowania. Slannesh przyjmuje formę bisexualnego humanooda (męska po prawej stroni, a damska po lewej). Jego wygląd jest niemal idealny i nie posiada żadnej skazy. Nie są nią również dwie pary rogów wyrastających z bujnych złotych włosów. W prawej ręce dzierży zawsze swój największy skarb: Magiczne Jadeitowe Berło.
Charakter: Chaotyczny.
Symbol: Symbol Slannesha jest jednakowy dla obu płci. Kultyści często noszą szaty otwarte z prawej strony, aby szybko mogli się z nich wydostać i poddać się cielesnym rozkoszom
Zasięg kultu: Slaanesh nie jest czczony na polach bitew. Jest przeważnie czczony w tajnych społecznościach w Starym Świecie, szczególnie w wyższych klasach Bretonii oraz w części Tileii i Estalii. Slannesh zachęca swoją osobą ludzi którzy szukają w swoim życiu nowych źródeł przyjemności. Niektórzy czczą go jako Slannesha uważając iż jest jednym z głównych panów Chaosu, inni natomiast czczą go pod innymi różnymi imionami. Bardzo charakterystyczne jest iż wierni często poddają się przyjemności uczestniczenia w orgiach. Slannesh prawie w ogóle nie jest popularny wśród nieludzkich istot, jedynie Elfy czasami popadają w chęć zakosztowania czegoś innego.
Przyjaciele i wrogowie: Slannesh jest nastawiony w sposób naturalny do większości innych bogów chaosu, z wyjątkiem Khorna który jest całkowitym zaprzeczeniem teologii Slannesha. Jest niemal pewne iż członek jednego kultu Slannesha (np. z Altdorfu) znajdzie pomoc w innym kulcie (np. z Nuln).


Pomniejszymi bóstwami są m.in. Rogaty Szczur – władca Skavenów – i Hashut mający swoich wyznawców wśród krasnoludów Chaosu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz