Bestiariusz

Skaven
Charakter: Chaotyczny lub zły

Rasa wielkich, szczuropodobnych istot, która żyje pod powierzchnią Starego Świata. Pojawili się w ruinach Slannów, w czasie gdy wśród zwykłych szczurów zaczęły pojawiać się mutacje spowodowane wpływem Chaosu. Przez większą część starego świata uważane za nieistniejące postacie z opowiadań. Skaveni są bardzo tchórzliwi, atakują z ukrycia, często uciekają z pola bitwy, jednak w grupie stanowią poważne niebezpieczeństwo.
Skaveni mierzą prawie do 2 metrów wzrostu. Pokryci są gęstym futrem, które nie zakrywa twarzy, dłoni bądź całych ramion, stóp i ogona. Najczęstsze barwy to czarny , ale zdarzają się też osobnicy biali, brązowi, szarzy lub pokryci łatami. Ich twierdze mieszczą się pod powierzchnią Starego Świata, połączone są skomplikowaną siecią tuneli, a te połączone są z kanałami ściekowymi, co umożliwia Skavenom obserwowanie i atakowanie mieszkańców miast. Można śmiało powiedzieć, iż Skavena - przy odrobinie szczęścia można znaleźć w kanałach każdego z miast świata.


Biały pełzacz
Charakter: Neutralny lub zły

Pełzacz jest dziwnym i dość rzadko spotykanym stworzeniem. Z budowy ciała przypomina nieco ślimaka albo olbrzymią pijawkę. Jego ciało jest białe, a okolice głowy porasta krótki meszek. Długość jego ciała dochodzi do 3 metrów, lecz może się “wyciągnąć” nawet do 4. Jest mięsożerny i poluje na swoje ofiary, lecz nie pogardzi nawet padliną. Jak sama nazwa wskazuje, jest to stworzenie poruszające się pełzając. Z tego względu nie należy on do istot szybkich. Cecha ta jednak nie jest mu zbyt potrzebna, gdyż poluje statycznie. Jego bronią jest wypluwana z otworu gębowego biała, gęsta, wyjątkowo lepiąca substancja. Może pluć nią nawet na odległość dziesięciu metrów. Białe pełzacze najłatwiej spotkać na północy, wśród śniegu. Mówi się jednak również o osobnikach polujących na terenach zielonego Imperium. W tym drugim przypadku za siedlisko wybierają sobie gęste lasy, gdzie wśród zarośli mogą ukryć swoje jasne ciała




Czerw
Charakter: Neutralny lub zły

Czerw to w ogromnym skrócie wielki, pełzający robak. Jednakże jego natura jest nieco bardziej złożona. Generalnie przyjąć możemy, iż czerw stanowi osobną gromadę, nie dając się zakwalifikować do żadnej ze znanych nam obecnie.
Rodzaj czerwi występujących na danym obszarze ściśle związany jest z klimatem. Wyróżniamy czerwie leśne, żyjące wśród bujnych lasów, gdzie panuje duża wilgotność powietrza, a gleba bogata jest w próchnicę. Czerw leśny jest najmniejszym przedstawicielem czerwia, osiągając zaledwie do 10m długości. Znacznie większym i przez to niebezpieczniejszym jest czerw bagienny, żyjący na bagnach i torfowiskach, na dużym terytorium, na terenie podmokłym, w klimacie wilgotnym i ciepłym. Cechuje go oprócz większych rozmiarów (do 18-20m). 
W bardzo ogólnym zarysie czerw budową przypomina dżdżownicę, obdarzoną w tysiące ruchliwych, miniaturowych, zdeformowanych odnóży (w żaden sposób nie służących przemieszczaniu się). Głowa posiada ośmioro oczu, umieszczonych po obu stronach. Pomimo takiej ilości gałek ocznych, czerwie posiadają szczątkowy wzrok, kierując się głównie drganiami podłoża (odbieranymi przez podłużną strunę biegnącą wzdłuż ciała po obu stronach). Otwór gębowy obdarzony jest w szereg bardzo ostrych zębów, mogących bezproblemowo rozszarpać każdą tkankę, a nawet metal-zbroję.




Ghoul
Charakter: Zły lub chaotyczny

Stwory te pochodzą od ludzi, którzy odżywiali się w makabryczny sposób – zjadali ludzkie zwłoki. Z czasem tracili kontakt z rzeczywistością, odchodzili od zmysłów, aż wreszcie umierali w agonii. Większość kapłanów twierdzi, iż jest to kara zsyłana przez Morra, który ludzi takich uważa za niegodnych wkroczenia do swojego Królestwa. Nie jest do końca wiadome, czy stali się ożywieńcami już po śmierci, czy jeszcze przed zejściem z tego świata. Są istotami nocnymi, które grasują w okolicach cmentarzy w poszukiwaniu pożywienia. Niejednokrotnie okazało się jednak, że żywe mięso smakuje im prawie równie dobrze. Nawet jeżeli ghoule nie zatraciły całkowicie swojego człowieczeństwa, są istotami szalonymi. Życie w świadomości swojej szpetoty i nędzy jest ich karą, a ponowna śmierć wydaje się być jedynym wybawieniem. Ciało ghoula jest parodią ciała ludzkiego. Jeżeli pozostaje w bezruchu z daleka można pomylić go ze zwykłymi zwłokami. Nie jest w tak zaawansowanym stadium rozkładu jak zombi, lecz także wygląda tak, jak gdyby zgon nastąpił kilka ładnych tygodni temu.



Gryfon
Charakter: Neutralny lub chaotyczny

A także zwany częściej gryfem, jest potężną bestią zrodzoną z Chaosu. Łączy on w sobie natury dwóch zwierząt – orła i lwa. Wiele gryfów przybywa do Starego Świata wraz z bandami Wojowników Chaosu, którym często służą jako wierzchowce. Inne osiedlają się w nim stałe, zakładając kolonie i żyjąc jak zwykłe dzikie zwierzęta. Plotka głosi, że sam cesarz posiada oswojonego gryfa do swojej dyspozycji.Gryf jest potężnym, mierzącym sporo ponad 3 metry, czworonożnym zwierzęciem. Jego ciało składa się tak jakby z dwóch części. Pierwsza, którą nazwać można przodem, przypomina budową ciało olbrzymiego orła, lub innego drapieżnego ptaka, i jest w całości porośnięta piórami. Potężny ptasi dziób jest w stanie bez większych problemów przebić płytowa zbroje lub rozerwać kolczugę. Bystrym oczom nie umknie żadna potencjalna ofiara, nawet z wysokości kilkuset metrów. Przednie odnóża przypominają nogi ptasie, jednak wielokrotnie większe. Zakańczające je pazury są naprawdę ogromne i mogą mieć nawet 10 cali długości! Porastające przód zwierzęcia pióra mogą być różnego koloru. Najczęściej występującymi barwami są beżowy, jasny brąz i odcienie żółci.



Grumlak 
Charakter: Neutralny

Jest to byt, który w Starym Świecie pojawił się stosunkowo niedawno, w czasie ostatniej wzmożonej aktywności bram. Początkowo pojawił się na terenach zimnych i bezludnych, niemniej jak miłośnik klimatów bardziej umiarkowanych rozpoczął swą wędrówkę na południe. Grumlak z wyglądu przypomina ogromnego, bo liczącego 9m trola. Podobieństwo nie jest wielkie, niemniej jeśli idzie o owłosienie, proporcje poszczególnych części ciała to wszystko się zgadza. Grumlak ma jednak bardziej inteligentny wyraz twarzy. Jest na tyle owłosiony, że nie musi nosić żadnego odzienia, zresztą byłoby to dość kłopotliwe przy jego posturze. Jedyną nieowłosioną częścią ciała jest twarz, która ma swoisty, ludzki wyraz. Dieta Grumlaka jest bardzo urozmaicona, gdyż jako istota wszystkożerna posiada bogate menu. Pierwotnym odruchem wobec obcych jest agresja, niemniej gdy Grumlak widzi, iż obcy nie zatrzyma się w obrębie jego terytorium nie ingeruje. Wbrew pozorom Grumlak potrafi dość sprytnie przemieszczać się po borze, co oczywiście w mniemaniu innych jest po prostu demolką lasu.



Harpia
Charakter: Chaotyczny 

Harpia jest prawdopodobnie jednym z pierwszych tworów Chaosu, który zamieszkał na stałe w Starym Świecie. Jest to istota rzadko spotykana, na wpół legendarna. Zabobonni chłopi uważają, że ujrzenie harpii ma przynosić niezwykłego pecha i zwiastować śmierć kogoś bliskiego. Istoty te wzbudzają powszechny strach wśród prostego ludu, nawet jeżeli ich napaści są rzadkie i nie tak destrukcyjne, jak innych pomiotów Chaosu. Harpie zamieszkują najczęściej najwyższe partie górskie, lecz spotkać je można także na innych terenach.Harpia jest hybrydą człowieka i drapieżnego ptaka, olbrzymiego sępa. Wielkością nie przekracza wzrostu przeciętnego mężczyzny, jednak może wydawać się znacznie większa dzięki potężnym skrzydłom. Po ziemi porusza się na wielkich, ptasich szponach. Pomimo tego, że fizycznie mają w sobie cząstkę człowieka, nie są na tyle inteligentne, aby móc się komunikować z innymi rasami. Pomiędzy sobą porozumiewają się przy pomocy krzyków o bardzo wysokiej tonacji, bardziej przypominających ptasi krzyk niż jakikolwiek język.



Hydra
Charakter: Chaotyczny

Inwazje Chaosu stworzyły wiele dziwnych istot o osobliwych mutacjach. Jedną z nich jest hydra, straszliwy potwór o wielu głowach i ciele olbrzymiego gada. Hydry są niesamowicie zróżnicowane pod względem budowy fizycznej. Cechą, która łączy je wszystkie jest duża ilość pasz na długich szyjach, które wyrastają z korpusu. Poza tym wszystkie inny cechy mogą być różne u poszczególnych przedstawicieli tego gatunku. Korpus hydry zazwyczaj przypomina tułów olbrzymiego, mierzącego od 6 do 9 metrów gada, przypominającego smoka. Nie jest to jednak regułą i tułów może należeć do olbrzymiego węża, ssaka lub nawet do hybrydy kilku innych istot. Każdy przedstawiciel tego gatunku jest jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny, dlatego też stanowi za każdym razem nieznane i śmiertelne niebezpieczeństwo, nawet dla bardzo doświadczonych grup poszukiwaczy przygód.




Kameleopij
Charakter: Neutralny lub zły

Kameleopije są bliskimi kuzynami pijawek wielkich. Posiadają niezwykłą i tajemniczą zdolność do tworzenia iluzji wzrokowych, które upodabniają je do otoczenia. Nie wydaje się, aby sama natura była w stanie stworzyć takie niesamowite istoty. Prawdopodobnie są one wynikiem eksperymentów potężnych magów, czy to ludzkich, czy jakiejś ze starożytnych ras. Ciało kameleopija jest bardzo podobne do wielkiej pijawki. Jest długie, spłaszczone, zakończone długość obu stron przyssawkami. Przeciętna długość dorosłego osobnika wynosi od 45 cm do 1 metra, choć zdążają się także osobniki większe, które są jednak rzadkością. Kameleopij jest koloru ciemnego brązu z wierzchu, spodnia część jest w jaśniejszym odcieniu. Zamieszkują okolice wilgotne, takie jak bagna, trzęsawiska, stawy czy wolno płynące rzeki.Często tworzą duże skupiska, nawet po kilkanaście lub kilkadziesiąt osobników, gdyż w grupie potrafią stwarzać zwielokrotnione iluzje. Spotykane są powszechnie we wszystkich regionach Starego Świata i poza nim.



Małżoszczęk
Charakter: Neutralny lub zły

Małżoszczęk należy do rodziny wielkich mięczaków. Jest to niezmieniający swojego położenia, nieskończenie cierpliwy i atakujący zawsze z zaskoczenia myśliwy. Ten olbrzymi małż zakopuje się płytko w wilgotnym przybrzeżnym piasku, nie wyżej niż granica przypływu. Małżoszczęk budową przypomina olbrzymiego małża. Średnica skorupy dorosłego osobnika osiąga przeważnie od 30 do 90 cm, jednak zdarzają się także czasami osobniki dużo większe, nawet półtorametrowe. Mięczak potrafi zewrzeć ze sobą obie części skorupy z niesamowitą siłą, dzięki czemu jego ofierze rzadko kiedy udaje się uciec. Skorupy największych morskich mięczaków są chętnie kupowane przez wyspecjalizowanych rzemieślników, gdyż można z nich zrobić wspaniałe i luksusowe, poszukiwane wśród najbogatszej arystokracji, a zwłaszcza płci pięknej… wanny!




Nietoperz Gigantyczny
Charakter: Chaotyczny

Jest to wielki, siejący strach gatunek nietoperza. Zdolny jest samodzielnie zaatakować i uśmiercić dorosłego człowieka. Na szczęście z powodu swoich olbrzymich rozmiarów populacja tego gatunku nie może być zbyt wielka, gdyż szybko zabrakłoby pożywienia na danym terenie. Wśród prostego ludu powszechnie uważa się nietoperze gigantyczne za sługi zła. Prawda jest taka, że chociaż są niebezpieczne dla ludzi nie służą Chaosowi, a jedynie w wyniku ewolucji stały się niezwykle skutecznymi drapieżnikami.Nietoperz gigantyczny nie różni się drastycznie od swoich mniejszych kuzynów jeżeli chodzi o budowę. Jest on jednak o wiele większy, jego ciało mierzy nawet ponad metr długości a rozpiętość błoniastych skrzydeł osiąga 6 metrów. Jest to prawdziwy olbrzym wśród latających nocnych łowców. Z powodu swoich rozmiarów praktycznie nie ma naturalnych wrogów we własnym środowisku, może poza gigantycznymi sowami.



Orzeł Królewski
Charakter: Neutralny

Zwany jest także królem ptaków. Jest to potężny, prastary ptak, daleko bardziej inteligentny niż zwykłe zwierze. Rasa ta oglądała początki elfów i ludzkości, pierwsze kamienne chaty i drewniane szałasy. Obecnie jest ich coraz mniej i trudno je spotkać. Najczęściej występują wśród niebotycznych szczytów Gór Krańca Świata. Orzeł królewski jest największym i najbardziej majestatycznym ptakiem całego Starego Świata, a może i całej planety. Budową przypomina swoich mniejszych kuzynów. Jego potężne skrzydła osiągają nawet do 10-12 metrów rozpiętości. Upierzenie jest brązowe, zazwyczaj ciemne. Jedynie lotki mają białe końcówki. Ma potężny, charakterystycznie zakrzywiony dziób. Używa go do rozdzierania zdobyczy na mniejsze kawałki. Nogi są silne i zakończone ostrymi szponami, które umożliwiają schwytanie i unieszkodliwienie ofiary.

Wilk Chaosu 
Charakter: Chaotyczny

Są największymi i najbardziej przerażającymi spośród całej wilczej rodziny. Na szczęście spotyka się rzadko, choć niewielu jest ludzi, którzy przeżyli spotkanie z nimi i zdołali o tym opowiedzieć. Są to istoty nocy, zrodzone z Chaosu, bezsprzecznie twory nie wywodzące się ze zwykłych ścieżek ewolucji. jest wielkim, mierzącym ponad 3 metry, podobnym do zwykłego wilka stworzeniem. Widać jednak już na pierwszy rzut oka mutacje, jakimi obdarzył go Chaos. Jego łeb jest przerośnięty, wielki, z potężną, mogącą miażdżyc kości giganta szczęką. Potężne kły rozrywają kolczugi i wbijają się w ciało. Ślepia płoną złowrogo szkarłatnym blaskiem, który zdaje się z nich emanować. Całe pokryte są czarnym niczym smoła futrem. Nigdy nie można spotkać ich w dzień, gdyż muszą unikać słońca. Są dziećmi nocy, a jasne promienie zdają się zadawać im ból. Jeżeli wilk Chaosu zostanie zabity, jego ścierworozpadnie się momentalnie w pył, jeżeli tylko padną na nie pierwsze promienie wschodzącego słońca.



Wyverna
Charakter: Chaotyczny

Wyverny są stworami Chaosu, pochodzącymi z Północnych Pustkowi. Spotkać je można jednak na obszarze prawie całego Starego Świata, choć raczej rzadko. Są samotnymi mięsożercami, zamieszkującymi góry i stare puszcze. Czasami można natknąć się na nie wśród plemion goblinoidów zamieszkujących Złe Ziemie, gdyż niektóre używają tych potworów jako wierzchowców. Nie jest to bynajmniej częsty widok, gdyż trzeba nie lada siły aby okiełznać to chaotyczne zwierzę. Wyvern jest to wielki, mierzący do 7 metrów długości, skrzydlaty gad. Przypomina nieco małego smoka, jednak jego przednie kończyny występują jedynie w formie szczątkowej i nie służą do poruszania się. Wyvern chodzi na tylnich łapach. Są one potężne i bardzo silne, gdyż muszą unieść ogromny ciężar potwora, zakończone wzbudzającymi respekt kilkunastocalowymi szponami. Wyverny z reguły są samotnikami. Bardzo rzadko zdarza się komuś spotkać stado tych zwierząt, a jeszcze rzadziej udaje się tej osobie o tym opowiedzieć. Wiele tych bestii osiedliło się na stałe w Starym Świecie, wybierają na swoje legowiska obszerne górskie jaskinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz